1913
Fragment mapy austro-węgierskiej w skali 1:75 000 z 1913 roku przygotowanej przez Kaiserlich und Kőniglich Militaergeografishes Institut.
Znaki topograficzne map austriackich w skali 1:75000
![]() |
Kolej jednotorowa |
![]() |
Kolej dwutorowa |
![]() |
Kolej z nadbudową drugiego toru |
![]() |
Szosa II klasy |
![]() |
Droga polna |
![]() |
Droga gospodarcza |
![]() |
Most |
![]() |
Kaplica |
![]() |
Figura religijna |
![]() |
Krzyż |
![]() |
Budynek |
![]() |
Karczma (Wirtshaus) |
![]() |
Leśniczówka (Jägerhaus) |
1. Kolej |
Jedyną, ale za to znaczącą zmianą jest zniknięcie symbolu przystanku koleji żelaznej. Od tego momentu, czyli co najmniej od 1913r. można mówić o zlikwidowaniu przystanku kolejowego w Wałkach. Jaka była tego przyczyna? Być może stacja była potrzebna tylko w czasie budowy linii kolejowej, a potem przy jej rozbudowie o drugi tor. Stacja mogła służyć jako miejsce rozładunku materiałów i dowozu robotników. Kiedy zakończono prace, utrzymanie stacji stało sie zbyteczne. |
2. Krzyże i figury |
Bez zmian z stosunku do poprzedniej mapy. |
3. Las |
Powstają kolejne przesieki leśne uzupełniające sieć dróg istniejących wcześniej. Jedna z nich położona po północnej stronie kolei w okolicy Szpica. |
4. Gospoda, karczma |
Bez zmian z stosunku do poprzedniej mapy. |
5. Drogi |
Bez zmian z stosunku do poprzedniej mapy. |