1913

 

Fragment mapy austro-węgierskiej w skali 1:75 000  z 1913 roku przygotowanej przez Kaiserlich und Kőniglich Militaergeografishes Institut.

wycinek1913

Znaki topograficzne map austriackich w skali 1:75000

Kolej_jednotorowa Kolej jednotorowa
Kolej_dwutorowa Kolej dwutorowa
Kolej_z_nadbudowa Kolej z nadbudową drugiego toru
szosaIIklasy Szosa II klasy
Droga_polna Droga polna
Droga_gospodarcza Droga gospodarcza
Most Most
Kaplica Kaplica
Figura religijna Figura religijna
Krzyz Krzyż
Budynek Budynek
Karczma Karczma (Wirtshaus)
Lesniczowka Leśniczówka (Jägerhaus)

 

1. Kolej

Jedyną, ale za to znaczącą zmianą jest zniknięcie symbolu przystanku koleji żelaznej. Od tego momentu, czyli co najmniej od 1913r. można mówić o zlikwidowaniu przystanku kolejowego w Wałkach. Jaka była tego przyczyna? Być może stacja była potrzebna tylko w czasie budowy linii kolejowej, a potem przy jej rozbudowie o drugi tor. Stacja mogła służyć jako miejsce rozładunku materiałów i dowozu robotników. Kiedy zakończono prace, utrzymanie stacji stało sie zbyteczne.

2. Krzyże i figury

Bez zmian z stosunku do poprzedniej mapy.

3. Las

Powstają kolejne przesieki leśne uzupełniające sieć dróg istniejących wcześniej. Jedna z nich położona po północnej stronie kolei w okolicy Szpica.

4. Gospoda, karczma

Bez zmian z stosunku do poprzedniej mapy.

5. Drogi

Bez zmian z stosunku do poprzedniej mapy.

 

 Posted by at 23:47